Winterse weken in Nederland - Reisverslag uit Waalre, Nederland van Maria Jonker - WaarBenJij.nu Winterse weken in Nederland - Reisverslag uit Waalre, Nederland van Maria Jonker - WaarBenJij.nu

Winterse weken in Nederland

Door: Maria Jonker

Blijf op de hoogte en volg Maria

23 December 2010 | Nederland, Waalre

Al weer bijna twee weken in Nederland en al helemaal gewend aan sneeuwruimen! Het is bijna elke dag de eerste activiteit als ik aangekleed ben.

Op 11 december werden we door Driss & Sami op Schiphol afgehaald en op de 12e maakten we onze eerste sneeuwwandeling in Osdorp, gewapend met wollen handschoenen die onze vriendin Aysel ons voor vertrek overhandigde. Waarom ze die ooit gekocht heeft ????? maar … ze komen van pas!Na een weekendje Amsterdam en een dagje Den Haag (paspoort aanvraag), op dinsdag naar Brabant getreind. Sinds vorige week woensdag vertoeven we in ons eigen huis op De Meeren.

Voor onze nieuwe huurders Koos & Ria inhuizen, moet er nog wat geklust worden. Er zijn wat mankementen die verholpen moesten worden en op de grote slaapkamer moet laminaat gelegd worden. Koos & Ria willen ons huis ongemeubileerd huren en dat betekent dat we grootscheeps moeten opruimen. Een deel van onze inboedel laten we volgende week door Het Goed ophalen, een deel gaat naar familie, vrienden en kennissen, een deel staat op Marktplaats aangeboden, en al wat de moeite waard is en we niet tijdig kwijt raken slaan we zolang op onze zolderkamer op. Koos & Ria hebben deze niet nodig en boden zelf aan dat we deze mochten gebruiken voor opslag. Dat scheelt behoorlijk in de hoeveelheid werk en zorg! We zijn sowieso erg blij met onze nieuwe huurders. Na de kennismaking van afgelopen hebben we er het volste vertrouwen in dat ze net zo goed voor onze woning zorgen als Anja dat het afgelopen 1,5 jaar heeft gedaan. Dat is dus een zorg minder!

Er waren ook wat tegenvallers: een niet meer te repareren wasmachine, een lekkende badkamer kraan, een verstopte afvoer en een vaatwasser die niet meer werkt. Co heeft de kraan inmiddels gerepareerd en de afvoer ontstopt. We hadden gehoopt dat de vaatwasser mogelijk geen water innam vanwege de verstopte afvoer, maar dat lijkt niet het geval. Hopelijk kan de reparateur hier nog wel eer aan behalen. De grootste frustraties deze afgelopen week betroffen een KPN dongel (NOOIT aan beginnen!) en de zelf gelegde (en duurzaam gelijmde) vloerbedekking op de grote slaapkamer. Na twee halve dagen werken, hebben we de vloer eindelijk ont-dekt en onze handen ont-veld en zwaar be-krast. Vanochtend, net voor de nieuw aangekondigde sneeuwbui, hebben we isolatiemateriaal en laminaat gekocht. Het isolatiemateriaal ligt er al, de decoupeerzaag en de lamineerset moeten nog in Eersel opgehaald worden voor de volgende klus, maar dat wordt waarschijnlijk na de kerst.

Want het is bijna kerstmis. Een witte waarschijnlijk, al hebben we daar écht niet van gedroomd.
We wensen jullie allemaal langs deze weg een hele fijne kerst toe en een gezond 2011.

  • 23 December 2010 - 15:41

    Sonja:

    Hoi Maria en Ko,
    Is het niet raar om terug te zijn in je huis? En dan te moeten ruimen? Tegelijkertijd besef ik dat je zo wel heel mooi, in rustig tempo afscheid kunt nemen.
    Onze dochter Nina, verhuurt haar appartement ook (ik had jullie verhaal aan haar doorgegeven.)
    Ik zit nog op het werk. Ik weet dat het weer nu slechter wordt, maar ik loop achter met mijn administratie (ben ik overigens nooit voor aangenomen!). En ik weet dat mijn kerstvakantie rustiger wordt als ik losse eindjes weggewerkt heb.
    Ik wens jullie vanaf deze wonderlijk witte wereld (ik vind het heerlijk en allemachtig prachtig) een rustig kerstfeest en een gezond en gelukkig 2011.
    Sonja

  • 23 December 2010 - 17:03

    Marion:

    Jullie zijn direct weer op de Hollandse modus overgeschakeld lees ik, Marktplaats, klussen. En dit soms onhandige maar toch charmant ouderwets Hollands winterweer maakt het plaatje helemaal compleet.
    Zelf ben ik vorige week vrijdag al glibberend verhuisd. Laminaat leggen en dergelijke klussen heb ik nu gelukkig achter de rug. Overbodig geworden huisraad slijten aan, zoals dat hier Opnieuw en Co heet, is voor mij nu ook aktueel.

    Fijne (kerst)dagen, heel goed nieuwjaar en tot snel ziens!
    Succes met de klussen.

    Groetjes van Bas en Marion

  • 23 December 2010 - 17:03

    Irma:

    Hele fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.

  • 23 December 2010 - 17:37

    Chrétienne:

    Hoi Maria en Cor

    Succes met het klussen!
    Hele fijne feestdagen en veel geluk in 2011!

    Groetjes
    Chrétienne
    PS Zien we je morgen bij yoga?

  • 23 December 2010 - 20:29

    Meryem:

    Merhaba Maria ve Co,

    Leuk dat jullie in Nederland zijn! Geniet van het winterse weer, want dat zullen jullie in Dalyan niet veel zien... ;) Ach, alles heeft zo z'n charme, niet waar.

    In elk geval hele fijne kerstdagen en alle goeds voor 2011 toegewenst!

    Meryem'den selamlar!

  • 23 December 2010 - 22:20

    Carlos&corry:

    hoy maria &co.ik hoop dat je het leuk vind in den hollanda met de kou en de sneeuw,nou wij vinden het helemaal niets,zijn nu beiden zwaar verkouden en dan drie keer in de week op de scooter de post wegbrengen is een komplete ramp,glad en spiegelglad,geef ons maar de turkse warmte.
    heel fijne kerst dagen en en heel mooi en goed nieuw jaar van ons.

  • 24 December 2010 - 07:58

    Yvonne:

    Hallo Maria en Ko,

    Fijn dat jullie in je eigen huis kunnen bivakkeren. Ik wens jullie sterkte met het geklus en hele mooie, warme feestdagen.

  • 24 December 2010 - 10:13

    Iede & Franca:

    Wij wensen jullie een mooie witte kerst.
    (al zit je daar niet op te wachten)
    Een knallend uiteinde.
    En vooral een gezond en gelukkig nieuwjaar.

    Groetjes

  • 24 December 2010 - 10:44

    Els En Cor.:


    Hallo Co en Maria,

    Wij wensen jullie Prettige Kerstdagen
    en een goed en gezond 2011.
    Misschien zien we elkaar nog voor dat
    jullie teruggaan naar het nieuwe vaderland.
    Nog een fijne tijd hier in het koude Nederland.
    Groetjes van Els en Cor.

  • 24 December 2010 - 12:08

    Fred De Jong:

    Hoi Maria & Co,
    zie je Nederland ook nog eens zoals wij het zelfs zelden gezien hebben.
    Ondanks de ongemakken van het weer is het smullen om door de natuur op je nummer gezet te worden, ik geniet er elke dag van. Het genieten is onlangs intensiever geworden doordat ik nog slechts een halve taak heb op school.
    Jaja de fpu-regelingen zijn er nog. Wens ik jullie heerlijke kerstdagen en een gezond 2011.

  • 24 December 2010 - 12:56

    Marianne:

    Dag Maria en Co,

    Wat een tegenvaller, dat jullie zo aan het werk moeten in jullie huis. Veel sterkte ermee! Mochten jullie na al het geklus behoefte hebben aan een paar rust in het mooie Schoorl, dan zijn jullie hier van harte welkom. Wij wensen jullie toch een heel gezellige Kerst en een gezond en blij 2011.
    Hartelijke groet,
    Pieter en Marianne.

  • 28 December 2010 - 17:17

    Fam.bruijn:

    prettige feestdagen toegewenst uit heemskerk.Niet te veel klussen he ok genieten van jullie tijd in nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Waalre

Een nieuw thuis

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2014

Tijd om bij te praten!

18 November 2013

Bouwvergunning op Iztuzu

23 September 2013

Bedankt voor alle verjaardagswensen

15 September 2013

Een druk en inspirerend maandje

09 Augustus 2013

Suikerfeest
Maria

Mijn partner Co en ik hebben na het ontslag van Co besloten om onze droom een jaartje eerder te vervullen dan gepland. We verhuizen naar een paradijsje in Turkije dat Dalyan heet. We waren er in 1994 voor het eerst en werden meteen verliefd op het stadje en zijn prachtige omgeving. Nadien kwamen we er regelmatig terug en dat voelde steeds als thuis komen. We vertrekken morgen per camper en aanhanger, eerst voor 1 jaartje om te bezien of het leven daar echt is wat we ervan verwachten. De intentie is om ons daar definitief te vestigen. Voor degenen die Dalyan niet kennen en nieuwsgierig zijn hoe dit paradijsje eruit ziet, geeft mijn YouTube Playlist "The Beauties of the Dalyan Region" een goed beeld van het stadje en de omgeving. Co en ik zijn beiden gek op de natuur, wandelen graag en filmen. In Nederland waren we als vrijwilligers actief in IVN-verband, met name in Vlindertuin Waalre. Wat dat betreft hopen we ook in Dalyan een steentje te kunnen bijdragen op natuur- en milieueducatiegebied. De omgeving is ernaar! Wij laten ons graag verrassen en gaan morgen de uitdaging tegemoet. Schoonzus Riky tipte me om langs deze weg onze dierbaren op de hoogte te houden. Dat lijkt me een heel strak plan ... Dalyan’a görüsürüz!

Actief sinds 11 Mei 2009
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 305188

Voorgaande reizen:

12 Mei 2009 - 30 November -0001

Een nieuw thuis

Landen bezocht: