Het blijft tobben ... - Reisverslag uit Muğla, Turkije van Maria Jonker - WaarBenJij.nu Het blijft tobben ... - Reisverslag uit Muğla, Turkije van Maria Jonker - WaarBenJij.nu

Het blijft tobben ...

Door: Maria Jonker

Blijf op de hoogte en volg Maria

17 Januari 2010 | Turkije, Muğla

Aanvankelijk erg blij hoe snel Co leek op te knappen. Inmiddels allebei wat terughoudender.
Vrijdag gaf de dokter aan dat Co na het weekend naar huis toe kan omdat de bloedwaarden stukken beter zijn. Omdat Tahir ook langs kwam om Esra en / of Co op te pikken en Co zich redelijk goed voelde met hen meegereden en achter een vloerkleed en kachel aan gegaan. Het kleed ligt er inmiddels en ik heb een dealer in Fethiye gevonden die ons een kachel kan leveren met een effectieve verbranding en waar we ook nog met plezier naar kunnen kijken. Dat laatste is valt van Turkse kachels absoluut niet te zeggen. Ze concureren met elkaar in lelijkheid.
'Vrijdagavond toen ik Co belde, ging het nog goed met hem. Gisteren toen ik in Mugla terug kwam, stukken minder. Co is opnieuw snel moe, heeft loodzware benen. Vannacht een beetje koortsig, zojuist weer moe, moe, moe. Wat Co zelf moe is, zijn de hoeveelheden dextrose, albumine, antibiotica, etc die hij dagelijks per infuus krijgt toegediend. Hij heeft niet het gevoel dat hij in het ziekenhuis verder op zal knappen.

Vanochtend maar eens ernstig met hem gesproken. Zijn sores duren nu al zo lang dat volledig herstel waarschijnlijk weken of zelfs maanden kan vergen. Maar er moet wel verbetering te zien zijn binnen een week of drie en anders kan we terug naar NL voor vergaander onderzoek. Het ziekenhuis n Mugla heeft goed werk geleverd, maar een nieuwe opname voor iets anders (?) zonder de taal voldoende machtig te zijn om alles goed te begrijpen vind ik geen optie.

• 17 Januari 2010 - 10:38

Dennis Marieke En E.:

Verdorie, wat een ellende. Laten we maar hopen we dat Co snel opknapt! We leven mee, en volgen jullie blog op de voet.

Liefs uit Eindhoven

• 17 Januari 2010 - 10:38

Hoi Maria En Co:

BALEN!
    En ernstig. Zo moe, kan het niet simpel Pfeiffer zijn?
    Pas goed op hem en jezelf.
    Hartelijke groet,
    Sonja

• 17 Januari 2010 - 12:41

Bertie:

Hopelijk kunnen ze vlug de oorzaak vinden en volgt er een goed herstel.
    Groetjes en voor beiden veel sterkte doei Bertie

• 17 Januari 2010 - 19:07

Iede Franca:

Nee pheiffer kan het niet zijn, ik denk niet dat hij jonge meiden kust!!!
    Ik leef helemaal met jullie mee Maria. Wil je ontspanning Maria.picasaweb.google.nl/iedefranca
    Maria en zeker co heel veel sterkte

• 17 Januari 2010 - 20:17

Cok:

Denk goed aan jezelf en verwen Co

groetjes

• 17 Januari 2010 - 20:35

Joyce:

Co, Maria,
    Wat zullen jullie je onzeker voelen. Ook lastig om de tijd in elkaars nabijheid, maar toch ook weer gescheiden, door te brengen. We denken in elk geval heel erg aan jullie!