Het infuus doet wonderen .... - Reisverslag uit Muğla, Turkije van Maria Jonker - WaarBenJij.nu Het infuus doet wonderen .... - Reisverslag uit Muğla, Turkije van Maria Jonker - WaarBenJij.nu

Het infuus doet wonderen ....

Door: Maria Jonker

Blijf op de hoogte en volg Maria

09 Januari 2010 | Turkije, Muğla

9 januari

Het is wat in zo'n Turks staatsziekenhuis! De meeste afdelingen wij je echt niet zien, maar ons volpension onderkomen is meer dan OK. Het is een speciale luxe afdeling met erg gedienstige verpleegsters en verzorgsters. Esra heeft het goed voor elkaar voor ons! Blij dat we van ziekenhuis veranderd zijn en nu weten dat alles goed in de peiling wordt gehouden!
Wel vreemd voor ons als Nederlanders hoe op bepaalde zaken bespaard wordt en andere vanzelfsprekend zijn. Toiletpapier wordt hier niet verstrekt. Dat moet je zelf meebrengen of kopen, net als thuis. Dat geldt ook voor alle tussendoor drankjes. De 3 maaltijden zijn sober, maar OK. Daarbuiten wordt er niets geserveerd. De patient brengt ook zelf een bord, bestek en een glas mee. Maar welbeschouwd kan men beter daarop besparen dan op de zorg zelf, zoals bij ons!

Co was gisterenmiddag een beetje koortsig, maar koude washandjes doen wonderen, net als alle spuiten in zijn achterste en de liters infuus. Co wil niet weten wat er allemaal in zijn lijf gepompt wordt, maar in ieder geval maakt zijn grauwe gelaatskleur nu plaats voor iets waar wat rood in voorkomt. Zijn moeheid is nog niet helemaal over, maar bloeddruk en temperatuurhuishouding zijn weer op orde. Hij heeft het soms zelfs te warm en dat is heeeeel lang geleden dat dat voorkwam. Het is overigens ook weer niet zo vreemd, want het is soms om af te knijpen op onze “hotelkamer”.

Helaas werkt de telefooncel bij het ziekenhuis niet. Ik moet nog op zoek naar een andere. Tot dan behelp ik me met Skype en waarbenjij.nu.

• 09 Januari 2010 - 10:51

Marieke:

Hoi Maria,

goed te horen dat het met Co weer de goede kant op gaat....
    en jij ook even in de "luxe"kan verblijven...dat lijkt me fijner dan dat de een in het zkh ligt en de ander thuis zit.
    Beterschap voor Co
    groetjes van marieke dennis en evelien

• 09 Januari 2010 - 12:00

Bertie:

Wel super dat het infuus,alle spuiten en koude washandjes wonderen doen.
    De groetjes Bertie

• 09 Januari 2010 - 12:43

Peter En Jolanda:

Hoi Maria en Co, wat een gedoe allemaal. Hopelijk gaat het snel beter met Co. We wensen jullie veel sterkte.

groeten van Peter en jolanda

• 09 Januari 2010 - 13:36

Marja Sanders:

Beste Co en Maria,

ik hoop van harte dat jullie na deze gezondheidsproblemen een goed jaar zullen krijgen!!! beterschap gewenst.

• 09 Januari 2010 - 19:20

Cok:

Blij te horen dat er duidelijk verbetering geconstateerd wordt.
    Nogmaals beterschap en wachtend op een mail met nog veel betere resultaten.
    Groetjes.

• 10 Januari 2010 - 11:51

Joyce:

Co, Maria,

Heel veel sterkte met alles!

• 10 Januari 2010 - 16:14

Nicolette:

Hallo,
    Fijn te horen dat Co vooruitgang boekt, het klonk allemaal niet fris, zoals hij zich voelde!!
    Hoop dat er ook wat aan de steen (maag??of gal?) en het gruis gedaan kan worden..
    Veel sterkte, groetjes, Nicolette en Ad

• 10 Januari 2010 - 18:52

Fam. Knol:

Wij wensen Co het allerbeste en dat hij weer spoedig de oude mag worden. Fijn dat Tahir en Esra zo goed voor jullie zorgen!

• 10 Januari 2010 - 19:04

Annelies:

hoi Maria;
    je zult van alles wel flink geschrokken zijn. Gelukkig is Co nu in goede handen. Wens hem nog voor 2010 het beste toe en een hoop gezondheid. Overigens geldt dit ook voor jou.

• 11 Januari 2010 - 07:11

Sonja:

Hoi Maria,
    Fijn dat er zoveel mensen zijn die jullie helpen. Veel beterschap voor Co. Pas goed op jezelf!
    Hier alles redelijk glad verlopend (letterlijk en figuurlijk).
    Groet,
    Sonja