Op de valreep: minder leuk nieuws - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Maria Jonker - WaarBenJij.nu Op de valreep: minder leuk nieuws - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Maria Jonker - WaarBenJij.nu

Op de valreep: minder leuk nieuws

Door: Maria Jonker

Blijf op de hoogte en volg Maria

04 Januari 2010 | Nederland, Eersel

Een dag voordat we naar Turkije terugvliegen, belt Co naar de huisarts voor de uitslag van bloed- en urineonderzoek die vorige week op zijn verzoek verricht zijn. De assistente zegt dat de uitslagen te complex zijn. Ze kan ze zo niet doorgeven, daar moet de huisarts zelf aan te pas komen.

Vroeg middag gaat de telefoon. Dr. Szpak is verontrust; ze zou Co het liefst doorsturen naar een internist. Co heeft bloedarmoede (HB 7,8) en de bezinking in het bloed is te hoog. Als donor, weet Co dat zijn HB waarde normaal ergens rond de 10 ligt en dat men dat bij de Bloedbank uitzonderlijk hoog vindt. Er is dus duidelijk iets aan de hand. Dr. Szpak vindt terugreizen naar Turkije wel verantwoord, maar Co moet na aankomst wel meteen door naar het ziekenhuis voor nader onderzoek. Ze zal de uitslagen van de onderzoeken naar ons doormailen, zodat we die in Turkije kunnen overleggen naast de onderzoeken van MMC en die van het Yücelen ziekenhuis zelf.

Vraag is nu: was de griep überhaupt wel een griepof was er mogelijk iets anders aan de hand?
Co heeft er vertrouwen in dat men er in het Yücelen ziekenhuis wel uitkomt. Mocht het iets ernstigs blijken dan kunnen we nog altijd voor behandeling terugvliegen naar Nederland. Hopelijk valt het mee en is onze eerste vlucht terug pas in mei, voor de 40-jarige bruiloft van Lia & Wil en de bruiloft van Driss en Semya

• 04 Januari 2010 - 13:20

Conny:

Hoi luitjes
    Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat het een goed 2010 voor jullie wordt.
    Groetjes Conny

• 04 Januari 2010 - 13:48

Jan Moeskops:

Beste Maria en Co.

Al dagenlang hebben we allerlei goede wensen uitgewisseld, en dan komt jullie bericht met het minder leuke bericht. Dat komt wel aan. Daarom voor jullie speciaal een heeeel gezond en lief 2010.
    Groeten, Jan.

• 04 Januari 2010 - 14:22

Joyce:

Maria en Co,
    Wat een vervelend bericht. Zoiets laat je natuurlijk niet los; dat blijft in je hoofd spoken. Ik wens jullie desalniettemin een goede terugreis en ik hoop dat er in Turkije snel uitsluitsel komt. "Goede gezondheid" lijkt me wel de beste Nieuwjaarswens voor jullie.
    Heel veel sterkte.

• 04 Januari 2010 - 16:52

Marion:

Hoi Co en Maria,

Veel geluk en gezondheid in 2010. Vooral nu en voor Co!
    Laten we hopen dat de bezoeken aan de kliniek in Turkije beperkt kunnen blijven.
    Goede terugreis, thuiskomst daar en geniet van het zachte winterweer en de anemonen. Ik zie jullie w.s. in sept. in Dalyan. Ik overweeg nl ook nog een vogelreis naar Istanbul in april ....

groetjes, ook van Bas

• 04 Januari 2010 - 18:23

Cok:

Maria en Co,
    Vandaag heb ik al mijn collega's de beste wensen voor een goed en gezond 2010 toegewenst. Nu lees ik dit bericht. Ik ga er nog steeds vanuit dat jullie ook een goed en gezond 2010 zullen hebben. Laat ons hopen dat alles goed komt en dat men in Turkije die probleempjes even kan oplossen. Succes Houd de moed erin. Heeeeeeel veeeeel sterkte en houdoe

• 04 Januari 2010 - 19:53

Meryem:

Merhaba Maria en Co,

Zo zie je maar: gezondheid blijft toch de belangrijkste basis voor een gelukkig leven! En ik hoop van ganser harte dat het allemaal meevalt! Sterkte!

Meryem'den bol bol selamlar!!!

• 04 Januari 2010 - 20:04

Nicolette En Ad:

Hoi Co en Maria,
    wat een vervelend bericht, we hopen van harte dat het mee zal vallen en dat 2010 voor jullie een gezond en voorspoedig jaar mag worden!!!
    Heel veel succes en een goede terugreis,
    Groet, Ad, Nicolette en de meisjes

• 04 Januari 2010 - 20:20

Iede En Franca:

Hallo,
    Dat was schrikken dat de
    uitslag niet goed was.Laten we hopen dat het
    niets ernstigs is.
    Overigens nog de beste wensen voor 2010 ondanks de minder goede berichten.
    Goede reis morgen en we horen het wel van jullie.
    Groetjes Iede en Franca

• 04 Januari 2010 - 21:14

Ine:

Ha Maria en Co,
    Super balen dit bericht, nu maar hopen dat het meevalt! Wij leven in elk geval weer met jullie mee! Toch een hele goeie reis morgen en hoop snel iets van je te horen! Denk aan je.... groetjes, Ine

• 05 Januari 2010 - 11:03

Geçmi Olsun:

abla inallah Co abi nin bir eyi yoktur.bu yazn onunla futbol oynayacaz onu yeneceim. geçmi olsun sema hanmn selamlar var kagan ve beyza nn da